۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد؛

واریز 100 میلیارد تومان به حساب ساکنان نوار مرزی کردستان

واریز 100 میلیارد تومان به حساب ساکنان نوار مرزی کردستان

سنندج-دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از واریز 100 میلیارد تومان اعتبار کمک معیشتی به حساب مرزنشینان ساکن نوار ۲۰ کیلومتری مرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خداویسی روز سه شنبه در جلسه کار گروه‌های تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ستاد مقابله با قاچاق ارز با هدف پیشگیری از قاچاق و حفظ منابع ملی کشور قدم برمی دارد.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که ما در استان کردستان کولبرها را به عنوان قاچاقچی نمی‌شناسیم چرا که آنها در راستای تأمین معیشت خود این کار را انجام می‌دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اذعان کرد: کردستان یک استان قاچاق خیز نیست و ستاد مقابله با قاچاق استان مخالف این توصیف است در واقع اگر بتوانیم توسعه را به صورت پایدار در استان عملیاتی کنیم قطعاً امنیت نیز به وجود می‌آید.

خداویسی با اشاره به اینکه استان کردستان برای سرمایه گذاران یک استان امن است، اظهار داشت: ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی استان یکی از دلایل مهم در ایجاد ذهنیت امنیتی بودن در میان سرمایه گذاران است که امیدواریم با اقدامات فرهنگی بتوانیم چهره استان را این گونه نشان دهیم که فاقد از قاچاق باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، همچنین به بحث معیشت مرزنشیان اشاره کرد و افزود: از محل طرح کمک معیشت به ساکنان نواحی مرزی استان تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب مرزنشینان واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغ به حساب ۱۷ هزار سرپرست خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتری واریز شده است.

پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، نیز در این جلسه گفت: ماهیت فعالیت سازمان صمت بحث هدایت، حمایت و نظارت است و در این راستا سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۱۲ درصد به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

کد خبر 5252012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha